Telefon ikon Døgnservice 70 11 24 07

Begravelses service er din lokale bedemand

Trygt
Lokalt
Døgnservice
search-cover

Vi lægger altid vægt på at planlægge efter individuelle behov og ønsker

Vi har medarbejdere på Sjælland, Lolland og Falster så vi kan assistere, hvor og hvornår det passer dig. Vi kan arrangere et hjemmebesøg, du kan besøge et af vores lokale kontorer eller vi kan hjælpe dig online.

Vi er her, når du har brug for os – lokalt og på nettet

Vi arrangerer begravelse og bisættelse og er din personlige rådgiver i hele forløbet omkring et dødsfald

Rådgivning er kernen i vores ydelse – at rådgive dig som efterladt, så du får den bedste mulighed for at skabe en afsked, netop på den måde som du og den afdøde har ønsket.

Om ønsket er en traditionel begravelse eller bisættelse i folkekirken, en begravelse i andre trossamfund og efter andre skikke – eller om det er en ateist, der ønsker at blive begravet fra sit eget hjem – så er vores opgave at sikre alle ønsker kan opfyldes.

Ud over de helt traditionelle opgaver en bedemand løser tilbyder vi også professionel juridisk rådgivning til behandling af dødsboet ved skifteretten, efter begravelsen/bisættelsen.

At kunne yde denne rådgivning kræver flere ting. For at kunne udfylde jobbet som bedemand/dame skal bedemanden/bedekvinden have empati, menneskeligt overskud, gode logistiske evner, overblik og en aldrig svigtende loyalitet til de mennesker, der skal bruge hjælpen her og nu.

Det kræver både indlevelsesevne og ordentlighed. Efter vores mening er det noget man har, eller ikke har. Det er ikke noget, man kan lære eller læse sig til. Derfor er bedemanden/bedekvindens personlighed rigtigt afgørende for, om han/hun er god til sit job eller ej.

Hertil kommer naturligvis, at vi skal vide alt om, hvad loven siger, hvad der kan lade sig gøre, hvilke papirer og processer der skal gennemgås osv. Når bedemanden/bedekvinden kender betingelserne, kommer disse til at fylde mindst muligt for dig som efterladt. Og det er vigtigt – så du trygt kan koncentrere dig om alt det andet, der fylder noget efter et dødsfald.

En lidt anden profil

I hvert fald sammenlignet med den typiske bedemand

Ingen af os er bedemænd i anden eller tredje generation. Vi har mellem 5-25 års erfaring fra faget som bedemand. Vi har professionel erhvervserfaring fra bank, finansiering, ejendomsbranchen, produktion, it-udvikling, psykologi, undervisning, rådgivning, coaching og kommunikation.

Men det, der kæder os sammen og gør, at vi i dag driver en moderne, professionel og succesfuld forretning, er vores fælles værdier og holdninger til faget. Vi fokuserer meget mere på service end på begravelse.

Vi bruger den tid der er behov for til mødet med dig som pårørende, såvel inden og efter begravelsen. Vi har en interesse i at gøre det ordentligt for den afdøde – og at gøre en forskel for de efterladte.

Det er vores fornemste opgave at lytte til kunden og finde frem til kundens ønsker og behov. For os er det vigtigere, at du får det, du ønsker – og er tilfreds – end at vi leverer et produkt, der er tilpasset begravelsesbranchens vaner, holdninger eller ideer.

Vi fremviser ikke kataloger med kister og urner og vi snakker ikke pris som det første, men alle kunder får et fast pristilbud ved første møde.

Vi er ikke den billigste bedemand, fordi vi gerne vil være en af de bedste. Hos os er der plads til den ekstra service og til at gøre nogle ting undervejs i forløbet, som vil gøre oplevelsen god – men som ikke nødvendigvis kan faktureres. Vi har valgt faget af interesse for mennesker og fordi vi mener, at vi kan gøre en forskel.

Vi er ikke født ind i bedemandsfaget. Det er et valg vi har truffet og dette betyder meget for vores indstilling til faget.

Professionalisme

En hjørnesten hos Begravelses service

I 2007 blev det muligt for branchens udøvere at blive certificeret hos Dansk Standard. Den chance greb vi som nogle af de første. Dansk Standard har i mange år været garant for kvalitet i mange andre brancher og vi er meget tilfredse med, at de nu også kan garantere standarden i vores branche. Det ligger nemlig helt i tråd med vores holdning: vi vil levere kvalitet, og vi vil være kendt for en høj standard.

Begravelses service følger stadig kravene i den europæiske kvalitetsstandard DS/EN15017 og er medlem af den globale brancheorganisation FIAT/IFTA.

I 2006 ophævede Folketinget vinkelskriverloven, som var en gammel lov, der gav advokater eneret på at tilbyde juridisk rådgivning. I stedet blev ”Lov om Juridisk Rådgivning” vedtaget. Denne lov har givet mulighed for, at vi kan tilbyde juridisk rådgivning i forbindelse med planlægning af begravelsen/bisættelsen.

Dette har vi gjort hos Begravelses service. Med den specialviden i forretningen er vi godt klædt på til at besvare spørgsmål om testamente, arv og dødsbobehandling, ligesom vi kan tilbyde at forestå ekspeditionen af dødsboet såvel i skifteretten som i det videre forløb. Alt dette varetages af vores egen juridiske afdeling, BS Bobehandling.

Det er vores holdning, at der skal professionelle kræfter til at gøre tingene ordentligt og til at sikre, at du som efterladt, får den helt rigtige rådgivning - både ved begravelsen og i forbindelse med dødsbobehandlingen. Den rådgivning kan, efter vores mening, bedst leveres af den blanding af uddannelse og erfaring, vi har samlet hos Begravelses service.

Arbejdsmiljøpolitik

Begravelses service er en virksomhed med 20 års erfaring i bedemandsbranchen. Vores vision er at levere markedets bedste service og højeste kvalitet til den rigtige pris.

Vi er en virksomhed i vækst, med fokus på bæredygtigt miljø, arbejdsmiljø og finans. Vi ønsker at beholde og skabe nye varige relationer i denne proces.

Vi ønsker at skabe et arbejdsmiljø, hvor arbejdsglæde, tryghed, trivsel og samarbejde er en bærende del af vores kultur til gavn for kunder, medarbejdere og forretning.

Vi er af den overbevisning at et godt og sikkert arbejdsmiljø understøtter værdierne hos vores rådgiverteam, som hviler på:

  • Empati
  • Åbenhed
  • Overblik
  • Loyalitet
  • Ordentlighed

Samt Begravelses service kernekompetencer som er:

  • Professionalisme
  • Behovsforståelse
  • Innovation
  • Compliance
  • Teamwork

Begravelses service vil til enhver tid leve op til gældende lovgivning og andre relevante bestemmelser vedrørende arbejdsmiljø, og forpligtiger sig med denne politik til at skabe sikre og sunde arbejdsforhold.

Begravelse service vil arbejde systematisk for at fjerne farer og reducere risiko for nedslidning samt skabe løbende forbedringer af arbejdsmiljøet i virksomheden, samt forbedringer af arbejdsmiljøledelsessystemet.

Med inddragelse af arbejdsmiljøorganisation og medarbejdere, og med udgangspunkt i nærværende politik, fastlægges årligt mål og handleplaner for disse forbedringer.

Om Begravelses service

Vi er her, når du har brug for os – lokalt og på nettet En lidt anden profil Professionalisme Arbejdsmiljøpolitik

Se hvad andre siger om os

Tre mennesker står i en kirke, og kigger på en kiste med en buket ovenpå

Kontakt os, og vi er med dig hele vejen gennem det svære forløb

    Aftal et møde

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

    Kom i kontakt

    Du kan træffe en bedemand fra Begravelses service døgnet rundt. Ring til vores døgnservice, skriv en mail, eller aftalt et møde via vores bookingformular.

    Vi står altid klar til at svare på dine spørgsmål.